De kracht van digitalisatie

Advertenties en gemeentepagina’s: dedicated team met snelle en flexibele service

Voor de realisatie van advertenties en gemeentepagina’s in zijn huis-aan-huisbladen zocht een landelijk opererend mediaconcern partners die de grafische verzorging en begeleiding ervan op zich konden nemen. Imago Mediabuilders nam de uitdaging aan, die naast het aanzienlijke volume vooral lag in het ontwikkelen van een processysteem om planning en communicatie te kunnen stroomlijnen.

digitalisatie

Voorheen werkten de interne afdelingen van de uitgeverij met losse opdrachtbonnen en zonder een planningssysteem waarin prioriteiten zichtbaar zijn. Om de planning en organisatie van met name de advertenties te optimaliseren, ontwikkelden de programmeurs van Imago Mediabuilders een eigen systeem, waarin elke advertentie wordt gestart met de aanlevering van planningsdata, bronmateriaal en briefing. Alle communicatie in het goedkeuringstraject en de oplevering van grafische bestanden verliep via ditzelfde systeem. De kracht van digitalisatie. Na een overbruggingsperiode van bijna een jaar is dit systeem opgevolgd door Opus, dat vergelijkbare mogelijkheden biedt.

‘Flexibel en optimaal plannen – met zo kort mogelijke doorlooptijden’

Na een offertetraject en analyse van de werkzaamheden ontstond via insourcing van enkele fte’s en inwerken van eigen medewerkers bij Imago Mediabuilders een dedicated team dat uitsluitend voor deze opdrachtgever werkt, in piekperiodes ondersteund door collega’s die kunnen bijspringen in de productie. ‘Dit maakt dat er flexibel en optimaal, met zo kort mogelijke doorlooptijden, gepland kan worden, onder leiding van een centrale projectbegeleider die in contact staat met de accountmanagers van de afdeling advertentieverkoop aan klantzijde’, vertelt Chris Roest, directeur bij Imago Mediabuilders. ‘Het projectteam is met ruimere werktijden bereikbaar tot, en vaak nog na, de aanleverdeadlines van de diverse media. De service gaat net even een paar stappen verder, maar dat is een vereiste voor dit soort werkzaamheden.’ Inmiddels verzorgt Imago Mediabuilders de advertenties en gemeentepagina’s ruim anderhalf jaar. In 2014 werd collega-partner Verhaak overgenomen, waarmee het pakket werkzaamheden werd vergroot en Verhaak-medewerkers bij Imago Mediabuilders onderdak vonden. Het blijft dus een dynamisch werkveld. Roest: ‘We kijken ook voortdurend waar we service kunnen verbeteren en waar we efficiency kunnen verhogen. Nog beter gebruikmaken van het systeem kan bijvoorbeeld tijdrovend en foutgevoelig telefoonverkeer verder beperken.’

digitalisatie proces

Genoeg gelezen en overtuigd?
dan is het nu tijd om te bellen. 033 47 50 422

Sorry. Het lijkt er op dat je browser verouderd is.

Onze website maakt gebruik van verschillende nieuwe technieken waar deze browser niet mee overweg kan.

Download bij voorkeur de meest recente versie van Firefox of Chrome.